The Village - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Florine Baaij - WaarBenJij.nu The Village - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Florine Baaij - WaarBenJij.nu

The Village

Door: Florine Baaij

Blijf op de hoogte en volg Florine

25 November 2014 | Oeganda, Soroti

Vandaag dinsdag is onze laatste dag.. We begonnen met een gewone dag lekker de baby's badderen en voeden. Tot Els ons vroeg of we met Elias naar de village wouden.. Nou daar zeiden we geen nee tegen natuurlijk. We wouden het al een hele tijd en nu was onze kans. Om half 11 vertrokken we en het was een best eindje rijden. Eerst wat uitnodigingen uitgedeeld aan verschillende kinderen voor de Amun week. Daarna zij we bij Max langs gegaan. Max is een kleine 4 weken geleden naar zijn familie in de village teruggekeerd. We gingen hem opzoeken omdat er werd gezegd dat er wat problemen waren met Max. Maar eenmaal daar aangekomen zag hij er super goed uit. Grote glimlach op zijn gezicht!! Hij scheen malaria gehad te hebben maar nu gaat het weer goed. Hij was blij ons te zien, en liet ons zelf zien hoe goed hij kan lopen. Bij ons liep Max met een kinderwagen of aan de hand. Nu loopt hij zelfstandig wel nog wat wiebelig maar echt een enorme vooruitgang. Deze ervaring is iets om nooit te vergeten. Het is erg indrukwekkend doordat de armoe erg aanwezig is en je er heel erg bij wordt bepaald. Mensen wonen in hutjes gemaakt van klei en stro. Wat een enorme voorrecht als je dan een huis mag hebben en eten.
De kinderen vonden ons erg leuk maar toch ook wel een beetje eng. We maakten foto's van ze en dat vonden ze erg leuk, ze wilden de foto's maar al te graag zien, ze willen je aanraken want ze denken dat als je blank ben dat dat anders voelt.. Al met al een enorme bijblijvende ervaring!!
Vandaag afscheid nemen van alle kinderen en morgen ochtend helemaal.. Dat zal best heftig zijn denk ik. Ik zal alles en iedereen echt super missen. Maar we houden het als een goede herinnering in ons hoofd !!

* Thomas; Ja hem gaan we erg missen, zeker omdat we zo intensief met hem bezig te zijn geweest. Op dit moment gaat het wel met hem maar dat kan ook zo weer over zijn. We blijven voor hem bidden!

Verder heb ik niet veel te melden voor nu en we hopen dat ik als ik weer in Nederland ben jullie nog een keer mag schrijven.

Groetjes Florine

• 25 November 2014 - 15:35

Kees & Lianne:

Hoi Florine,

Bedankt dat we een poosje met je hebben meelezen. Je schreef leuk en we weten zeker dat je de kinderen gaat missen:)
    Goede reis hoor en tot kijk in Lisse

gr. Kees & Lianne Baaij

• 03 December 2016 - 09:05

Jacuba Huysman:

Hoi,
    Ik ben een belangstellende moeder, en mijn twee dochters... Maar met name de jongste.. Zou heel graag ook naar amacet willen gaan.
    Heb je tips?
    Veel liefs Jacuba